5 tips για να χαλαρώσετε από το άγχος!

Κατηγορία: 

Δεν χρειάζεστε ένα σαββατοκύριακο ή μια θεραπεία σπα για να χαλαρώσετε. Κάθε μία από αυτές τις μικρές στιγμές ανακούφισης από το στρες μπορεί να διαρκέσει λιγότερο από 15 λεπτά.
 
1. Διαλογιστείτε
Λίγα λεπτά άσκησης την ημέρα μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση του άγχους. "Ο καθημερινός διαλογισμός μπορεί να μεταβάλλει τις νευρικές οδούς του εγκεφάλου, καθιστώντας τες πιο ανθεκτικές στο στρες", λέει ο ψυχολόγος Robbie Maller Hartman.
Είναι απλό. Καθίστε ευθεία και με τα δύο πόδια στο πάτωμα. Κλείσε τα μάτια σου. Εστιάστε την προσοχή σας στην επανάληψη- δυνατά ή σιωπηλά - ενός θετικού μάντρα όπως το γνωστό «Ομ». Τοποθετήστε το χέρι στην κοιλιά σας για να συγχρονίσετε το μάντρα με τις αναπνοές σας. Αφήστε οποιεσδήποτε αποσπασματικές σκέψεις μακριά από εσάς!
 
2. Αναπνεύστε βαθιά
Κάντε ένα διάλειμμα 5 λεπτών και εστιάστε στην αναπνοή σας. Καθίστε ευθεία, τα μάτια κλειστά, με το ένα χέρι στην κοιλιά σας. Αναπνεύστε αργά μέσω της μύτης σας, αισθανθείτε την έναρξη της αναπνοής στην κοιλιά σας, έπειτα στους πνεύμονες και τέλος στις κλείδες. Αντιστρέψτε τη διαδικασία καθώς εκπνέετε από το στόμα σας.
"Η βαθιά αναπνοή υπολογίζει τις επιδράσεις του στρες επιβραδύνοντας τον καρδιακό ρυθμό και μειώνοντας την αρτηριακή πίεση", λέει ο ψυχολόγος Judith Tutin.
 
3. Εστιάστε στις αισθήσεις
Κόψτε ταχύτητα. "Πάρτε 5 λεπτά και εστιάστε σε μια μόνο συμπεριφορά, ενεργοποιώντας τις αισθήσεις", λέει ο Tutin. Παρατηρήστε πώς νιώθετε τον αέρα να ακουμπά το πρόσωπό σας όταν περπατάτε και πώς τα πόδια σας αισθάνονται το χτύπημα στο έδαφος. Απολαύστε την υφή και τη γεύση κάθε μπουκιάς φαγητού.
Όταν ξοδεύετε χρόνο στη στιγμή και εστιάζετε στις αισθήσεις σας, θα πρέπει να αισθανθείτε λιγότερο τεταμένοι.
 
4. Επικοινωνήστε
Οι φίλοι σας είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία για την αντιμετώπιση του άγχους. Συζητήστε μαζί τους - κατά προτίμηση πρόσωπο με πρόσωπο ή τουλάχιστον στο τηλέφωνο. Μοιραστείτε τι συμβαίνει. Μπορείτε να πάρετε μια νέα προοπτική!
 
5. Συντονιστείτε στο σώμα σας
Κάντε μια νοητική «σάρωση» του σώματός σας για να πάρετε μια αίσθηση του τρόπου που το άγχος επηρεάζει την κάθε μέρα. Ξαπλώστε την πλάτη σας, ή καθίστε με τα πόδια σας στο πάτωμα. Ξεκινήστε από τα δάχτυλα των ποδιών σας και δουλέψτε μέχρι το τριχωτό της κεφαλής, παρατηρώντας πώς αισθάνεται το σώμα σας.
 
Χαλαρώστε. Το αξίζετε, είναι καλό για εσάς και απαιτεί λιγότερο χρόνο από ό, τι νομίζετε.
 

Σχετικά Άρθρα