Διατροφικά λάθη που επηρεάζουν την αθλητική απόδοσή

Πολλές φορές αναρωτιέστε γιατί ενώ έχετε κοιμηθεί αρκετά ή νιώθετε ξεκούραστοι με το που αρχίσετε να γυμνάζεστε αισθάνεστε "πτώμα".

 

Τι μπορείτε να κάνετε:

 

1) Μιάμιση με δύο ώρες πριν την προπόνηση μπορείτε να φάτε ένα ελαφρύ σνακ, ώστε την ώρα της άσκησης να σας δώσουν ενέργεια και δύναμη. Ελαφρύ σνακ όπως: μια μπανάνα με μια χούφτα ξηρούς καρπούς, ένα ή δύο μήλα με κανέλα και μέλι με ξηρούς καρπούς, 2 μπάρες δημητριακών, ένα αβοκάντο με λάδι και λεμόνι, μία χούφτα σταφίδες / αποξηραμένα κράνμπερι / γότζι μπέρι και μία χούφτα ξηρούς καρπούς, ένα μεγάλο φρέσκο χυμό με 4 κράκερ σίκαλης, 3-4 βουτήματα από χαρούπι και 5-6 χουρμάδες. Οι ξηροί καρποί καλό θα ήταν να είναι αμύγδαλα ή καρύδια. Αν επιλέξετε τους βραζιλιάνικους καρπούς (brazil nuts) θα πρέπει να υπολογίσετε την μισή δόση καθώς περιέχουν πολλές θερμίδες και έλαια. 

 

2) Πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 3 ώρες μετά το κανονικό φαγητό ώστε να κάνετε προπόνηση. Ποτέ με γεμάτο στομάχι, καθώς όλο το αίμα έχει συγκεντρωθεί στο στομάχι για την χώνεψη και δυσκολεύεται το σώμα να στείλει οξυγόνο στους μύες.

 

3) Αμέσως μετά την άσκηση πρέπει να καταναλώσετε ένα σνακ για την αποκατάσταση των μυών και την αναπλήρωση του μυικού γλυκογόνου. Σνάκ όπως ένα ποτήρι αμυγδαλόγαλα και μπάρα δημητριακών, ένα παστέλι (κατά προτίμηση βιολογικό, χωρίς ζάχαρη, με μέλι ή σύκο ή χουρμά για γλυκαντικό), μια χούφτα αποξηραμένα δαμάσκηνα, 2-3 μικρά φρούτα με κανέλα και μέλι, μια φέτα πολύσπορο ψωμί με βιολογικό ταχίνι και μέλι. Αν κάνετε σκληρή προπόνηση με σκοπό την τόνωση των μυών μπορείτε να τρώτε 2 βραστά αυγά για την πρωτεϊνη.

 

4) Να πιείτε πολύ νερό πριν αλλά και μετά την προπόνηση για να αναπληρώσετε τα υγρά που χάνονται κατά την άσκηση. Καλό είναι να καταναλώνετε 0,5 λίτρο πριν, 0,5 λίτρο κάθε ώρα άσκησης και 0,5 μετά την άσκηση. Επίσης μπορείτε να πίνετε και τσάι από βότανα (λουίζα) που βοηθά στην λιποδιάλυση, έχει ευχάριστη γεύση και ενυδατώνει εξίσου.

 

5) Το ισοτονικό ποτό βοηθά στην αναπλήρωση των χαμένων ηλεκτρολυτών, αλλά και των υδατανθράκων που καίγονται στην άσκηση. Μπορείτε να αγοράζετε κάποιο αλλά το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να φτιάχνετε το δικό σας ισοτονικό ποτό. Αγοράζετε ηλεκτρολύτες από το φαρμακείο και πριν την άσκηση τους πίνετε σε χάπι. Κατά την διάρκεια της άσκησης έχετε μαζί ένα μεγάλο μπουκάλι νερό το οποίο έχει μισό στυμμένο λεμόνι μέσα και μισή κουταλιά μέλι. Το λεμόνι βοηθά στην αποτοξίνωση, το μέλι στην τόνωση και οι ηλεκτρολύτες στην ενδυνάμωση.

 

6) Το ζεστό τσάι (roibos/green tea) μετά την άσκηση και κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης μέρας / νύχτας βοηθά στην ενυδάτωση του οργανισμού αλλά και την λιποδιάλυση.

Σχετικά Άρθρα