Κινόα / Quinoa

Η Χρυσή τροφή, ο σπόρος της Γης όπως την αποκαλούν οι λαοί της Λατινικής Αμερικής, επανήλθε πρόσφατα στο προσκήνιο με την ανάπτυξη των βιολογικών προϊόντων.

 

Μοιάζει με δημητριακό, αλλά δεν κατηγοριοποιείται σε αυτά ( για βιομηχανικούς λόγους). Πρόκειται για τον μικροσκοπικό αποξηραμένο καρπό του φυτού της Κινόα ο οποίος έχει περισσότερες πρωτεΐνες και από το σιτάρι, Ω3 λιπαρά, κάλιο, σίδηρο, αμινοξέα και πληθώρα άλλων ευεργετικών χαρακτηριστικών.

 

Είναι εύπεπτη τροφή και επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι βοηθάει στην αιμάτωση του εγκεφάλου, στη συγκέντρωση και την πνευματική απόδοση. Βοηθάει στην καρδιά, τις ημικρανίες και είναι επίσης αντιοξειδωτική. Χρησιμοποιείται ευρέως στις συνταγές μαγειρικής και είναι εύπεπτη. Είναι ιδανικό για όσους έχουν δυσανεξία στην γλουτένη και ανήκει στην κατηγορία των μακροβιοτικών τροφών.

 

Περιέχει επίσης φυτικές ίνες, κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και διάφορες βιταμίνες του συμπλέγματος Β (βοηθάει τον μεταβολισμό, την ανάπτυξη και την επούλωση των ιστών, την παραγωγή ορμονών και την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων). Είναι μια τροφή ελαφριά και εύπεπτη, ιδανική για ηλικιωμένα άτομα, καθώς ανεβάζει τον αιματοκρίτη, βοηθά στην καλή τροφοδότηση του εγκεφάλου με αίμα και επιπλέον έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

 

Το Κινόα περιέχει μαγκάνιο, έναν αξιόλογο ρυθμιστή ενζύμων και αντί οξειδωτικό. Χαλκό που είναι επίσης αντί οξειδωτικό και που βοηθάει στην παραγωγή αιμοσφαιρίνης και κολλαγόνου. Ψευδάργυρο που δυναμώνει τον ανοσοποιητικό μας σύστημα και βοηθάει στην παραγωγή της ινσουλίνης.

 

Οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε την Κινόα αντί για δημητριακά το πρωί, συνδυάζοντάς την με σταφίδες, κανέλα και μέλι. Όμως, δεν είναι αυτή η βέλτιστη χρήση της Κινόας. Καλύτερα να τρώμε φρούτα και ξηρούς καρπούς για πρωϊνό, ωστε να λάβουμε τα πολύτιμα έλαια των καρπών, αφήνοντας την Κινόα για μεσημεριανό, καθώς είναι πολύ χορταστικό κυρίως γεύμα. Μαγειρεύεται ακριβώς όπως το πλιγούρι και το ρύζι, συνοδεύοντας κρέας, λαχανικά ή και όσπρια. 

 

Μία κούπα Κινόα είναι πολύ χορταστική και "κρατάει" κάποιον γερό όλη μέρα. Καλύτερα να τρώγεται στο μέσον της ημέρας για να προλαβαίνει να διασπάται έως και το βράδυ. Αν βέβαια κάποιος ανήκει στην ομάδα ατόμων που αθλούνται, μια κούπα Κινόα με λαχανικά 2 ώρες πριν την άσκηση θεωρείται από τις καλύτερες επιλογές καθώς δίνει ενέργεια (αντοχή) αλλά και πρωτεϊνη (τροφή για τους μύες).

Σχετικά Άρθρα