Μπορείς να κόψεις το κάπνισμα με βελονισμό;

Κατηγορία: 

 
Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο βελονισμός συγκεντρώνει ποσοστό επιτυχίας περίπου 90% στην προσπάθεια διακοπής του καπνίσματος. Το μυστικό του βελονισμού βρίσκεται στο ότι η απεξάρτηση από τη νικοτίνη γίνεται φυσικά, ανώδυνα, ακίνδυνα και επιπλέον με μια διαδικασία προσιτή στον ανθρώπινο οργανισμό. Βέβαια, ο καπνιστής που θα καταφύγει στο γιατρό που θα του προσφέρει αυτή τη θεραπεία πρέπει να είναι απόλυτα συνειδητοποιημένος και αποφασισμένος. Διαφορετικά, αν δεν έχει βγάλει από το μυαλό του τη συνήθεια τού «ας κάνουμε τώρα ένα τσιγαράκι», το πιο πιθανό είναι ότι θα φύγει άπραγος.
 
Πώς βοηθά ο βελονισμός στη διακοπή του καπνίσματος
Σκέψου για λίγο τι αισθάνεσαι, αφού περάσουν 30 ή 50 λεπτά μετά το τελευταίο τσιγάρο. Εκνευρισμό, νευρικότητα, ανησυχία, αμηχανία στα χέρια, τρέμουλο; Επιπλέον, όσες φορές προσπάθησες να το κόψεις, ποια ήταν τα συμπτώματα εκείνα που σε ώθησαν να ξαναπιάσεις γρήγορα το πακέτο; Έλλειψη συγκέντρωσης, αϋπνία ή υπνηλία, ακεφιά, μελαγχολία, κόπωση, τάση για φαγητό, κεφαλαλγίες, έντονη διάθεση και πιο έντονη σκέψη για τσιγάρο…
Όλα αυτά τα συμπτώματα είναι απόρροια της στέρησης της νικοτίνης -μιας διεγερτικής ουσίας- από τον οργανισμό. Έτσι, λοιπόν, ωθεί το νευρικό σύστημα σε ταχείς ρυθμούς λειτουργίας, αυξάνει την αρτηριακή πίεση και τους καρδιακούς παλμούς, επιταχύνει το ρυθμό της αναπνοής, εντείνει την επιθετικότητα αλλά και την ετοιμότητα του ατόμου σε καταστάσεις ανάγκης, χαλαρώνει τους σκελετικούς και τους αναπνευστικούς μυς. Ακόμη, δρα διεγερτικά στις ορμόνες, αυξάνοντας τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και την παραγωγή ινσουλίνης. Πώς βοηθά ο βελονισμός στη διακοπή του καπνίσματος; Προάγει την απελευθέρωση ενδορφινών (ενδογενείς ουσίες με αναλγητική και χαλαρωτική δράση) στο σώμα. Οι ουσίες αυτές δίνουν το σήμα στον οργανισμό για μείωση του στρες και αύξηση της ενεργητικότητας μέσω της ενεργοποίησης διάφορων σημείων στα χέρια, το πρόσωπο και τα αφτιά. Σταδιακά, ο βελονισμός βοηθά στη μείωση της επιθυμίας για νικοτίνη, εξαλείφει την ανάγκη για κάπνισμα και αποκαθιστά την ισορροπία. Πολλές μελέτες, μάλιστα, έχουν δείξει ότι η μέθοδος αυτή αυξάνει την ανάγκη για θετική δράση, δημιουργεί ζωτικότητα και αίσθηση ευφορίας, ενώ βοηθά το μυαλό να σκέφτεται καθαρά και να ελέγχει τις επιθυμίες του. Στην πραγματικότητα, με το βελονισμό η ατομική προσπάθεια για τη διακοπή του καπνίσματος περιορίζεται κατά το ήμισυ, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν αποτελεί προϋπόθεση η αποφασιστικότητα του ατόμου για την επίτευξη του στόχου.
 
Μη φοβάσαι τις βελόνες
Οι βελόνες που χρησιμοποιούνται πρέπει να είναι αποστειρωμένες, κατά προτίμηση μιας χρήσης, για να αποφεύγονται τα λάθη. Συνήθως στο βελονισμό χρησιμοποιούνται κινεζικές ή ιαπωνικές βελόνες από ατσάλι, μπορούν όμως να είναι και από άλλο μέταλλο. Το πάχος τους είναι από 0,15 ως 0,25 χιλιοστά, και υπάρχουν διάφορα μήκη. Οι βελόνες παραμένουν στο σώμα για 20-30 λεπτά. Η παραμονή τους πάνω από 30 λεπτά δε βλάπτει, αλλά ούτε φέρνει καλύτερο αποτέλεσμα.
 
Πόσες συνεδρίες χρειάζονται
Μία έως πέντε συνεδρίες βελονισμού συνήθως αρκούν. Βέβαια, η πορεία της θεραπείας εξαρτάται κατά πολύ από την ιδιοσυγκρασία, την ψυχική και σωματική κατάσταση του ατόμου, το περιβάλλον όπου ζει και εργάζεται, τη χρήση ή όχι ψυχοφαρμάκων κ.λπ. Εάν μετά τις 4-5 συνεδρίες δεν προκύψει η παραμικρή βελτίωση των συμπτωμάτων, τότε η θεραπεία διακόπτεται. Είναι σημαντικό να έχεις υπομονή, γιατί η βελτίωση φαίνεται μετά από 3-4 συνεδρίες. Σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις ο ασθενής αισθάνεται καλύτερα ήδη από την πρώτη συνεδρία, αφού νιώθει χαλαρωμένος, αναζωογονημένος και ξεκούραστος. Η μέγιστη βελτίωση έρχεται περίπου 4 εβδομάδες μετά την τελευταία συνεδρία. Αυτό που επίσης πρέπει να γνωρίζεις είναι ότι η θεραπεία δεν είναι εσωτερική, άρα δεν υπάρχουν φαρμακευτικές αλληλεπιδράσεις.

Σχετικά Άρθρα