Νηστεία του Πάσχα

H σαρανταήμερη νηστεία πριν από το Πάσχα είναι ένας τρόπος για την κάθαρση του σώματος και της ψυχής και την ενδυνάμωση της θέλησης. Η σαρακοστιανή νηστεία είναι η αποχή από συγκεκριμένες τροφές, με σκοπό τη σωματική αλλά και πνευματική άσκηση του ατόμου.

 

Όσο περίεργο κι αν φαίνεται, αν βάλουμε στο ίδιο πιάτο όσπρια και ρύζι, από διατροφική άποψη η πρωτεΐνη που παίρνουμε είναι το ίδιο πράγμα με μια μπριζόλα. Αν φάμε, λοιπόν, φακόρυζο ή ρεβιθόρυζο ή συνοδεύσουμε τα όσπρια μας με καλό (θρεπτικό / οκτάσπορο) ψωμί, δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα σε σχέση με τις πρωτεΐνες που χρειαζόμαστε.

 

Τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα οστρακοειδή, το ταχίνι, το σπανάκι, έχουν άφθονο σίδηρο. Η λύση για να αυξήσουμε την απορρόφηση του φυτικού σιδήρου είναι να τρώμε τρόφιμα που είναι πλούσια σε σίδηρο σε συνδυασμό με βιταμίνη C. Πολλές παραδοσιακές συνταγές προσφέρουν αυτόν το συνδυασμό, όπως για παράδειγμα το σπανακόρυζο, που συνδυάζει το σπανάκι, ένα λαχανικό πλούσιο σε σίδηρο, με το λεμόνι, που περιέχει άφθονη βιταμίνη C. Μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C έχουν η ντομάτα, η πιπεριά, ο μαϊντανός, το μπρόκολο, το κουνουπίδι. Οπότε μπρόκολο με σάλτσα από ταχίνι και λεμόνι, είναι ό,τι πρέπει.

 

Τρόφιμα με μεγάλη ποσότητα ασβεστίου είναι οι ξηροί καρποί, ο χαλβάς, το σουσάμι, το ταχίνι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, μαρούλι, σέσκουλο, λάπαθο κ.λπ), αλλά και το πορτοκάλι! Ένα παστέλι με σουσάμι ή μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης με ταχίνι, μέλι και κανέλα καλύπτουν την ημερήσια διατροφική μας ανάγκη. 

 

.

 

Σχετικά Άρθρα