Πάρτε τα βουνά

Κατηγορία: 

Ανακαλύψτε μερικές από τις πιο ευχάριστες και ωφέλιμες για την υγεία σας δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε στο βουνό.

 
 
Ποδηλασία
Η ποδηλασία στο βουνό είναι ένας θαυμάσιος τρόπος να ανακαλύψετε μέρη που δεν φανταζόσασταν ότι υπήρχαν δίπλα σας. Μάλιστα ένας από τους σημαντικότερους λόγους που μας κάνει  να συμμετάσχουμε σε τέτοιες δραστηριότητες είναι η χαρά του «καινούριου». Τι καλύτερο λοιπόν από το να κάνουμε ποδήλατο στο βουνό ή να λάβουμε μέρος σε έναν αγώνα;  Πρόκειται για μια συναρπαστική εμπειρία που αν δεν έχετε ζήσει πρέπει  οπωσδήποτε να δοκιμάστε. Αν είστε αρχάριος ή προπονείστε για πρώτη φορά με ποδήλατο ή έχετε καιρό να προπονηθείτε ξεκινήστε προοδευτικά. Επιλέξτε για αρχή  μια μικρή διαδρομή και φροντίστε να έχετε όσο το δυνατό μικρότερη επιβάρυνση στα πετάλια. Θα πρέπει προοδευτικά να αυξάνετε την ένταση στις προπονήσεις. Για αρχή μια διαδρομή ενός τετάρτου με δέκα λεπτά προθέρμανση είναι αρκετή.
 
Τρέξιμο
Ίσως δεν υπάρχει καλύτερη και πιο ευχάριστη γυμναστική από το τρέξιμο στο βουνό. Σε αντίθεση με το τρέξιμο στην πόλη θα γεμίσουν τα πνευμόνια σας καθαρό αέρα και θα έρθετε σε επαφή με τη φύση. Μάλιστα αν φοβόσασταν τους τραυματισμούς τώρα δεν έχετε καμία δικαιολογία για να αποφύγετε το τρέξιμο στο βουνό. Σύμφωνα με έρευνα τόσο η ανάβαση όσο και η κατάβαση δεν δείχνουν να επιβαρύνουν τον αχίλλειο τένοντα περισσότερο. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Journal of Sports Science and Medicine. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι με την πάροδο του χρόνου, οι δρομείς προσαρμόζονται στις δυνάμεις που αναπτύσσονται, έτσι όταν οι δυνάμεις είναι πιο μεγάλες (π.χ. στην κατάβαση), αν η διαδικασία της προσαρμογής είναι κλιμακωτή, ο κίνδυνος τραυματισμού περιορίζεται.  Η έρευνα σημειώνει πως μεγάλες αλλαγές στην προπόνηση είναι αυτές που μπορεί να οδηγήσουν σε τραυματισμούς. 
 
Tempo run
Μια κλασική προπόνηση αυτού του ρυθμού περιλαμβάνει μέχρι και  40 λεπτά συνεχόμενου τρεξίματος. Θα αυξήσει την οικονομία στο τρέξιμο και την αεροβική σας ικανότητα. Κάντε την επόμενη προπόνηση ρυθμού σε ένα ομαλό μονοπάτι στο βουνό. Με την εξάσκηση θα διαπιστώσετε ότι βελτιώνεται ο τρόπος με τον οποίο διατηρείτε το ρυθμός σας σε ανώμαλη επιφάνεια.
 
Επαναλήψεις σε ανηφόρα
Οι επαναλήψεις σε ανηφόρα είναι μια πρόκληση για τους δρομείς που έχει σημαντικά οφέλη στο καρδιαγγειακό σύστημα και αύξηση της δύναμης και της αντοχής. Έχετε κατά νου πάντως ότι μπορεί να σας δυσκολεύσει η τεχνική της κατάβασης. Επιλέξτε ένα μονοπάτι που να έχει καλή κλίση αλλά και να σας επιτρέπει να διατηρείτε το σωστό τρόπο τρεξίματος. Κάντε μικρά βήματα κατά την κατάβαση.
 
Canyoning
Ζήστε τη συναρπαστική εμπειρία να διασχίσετε ένα από τα όμορφα φαράγγια της χώρας μας, συνδυάζοντας πεζοπορία και αναρρίχηση. Πανέμορφα  φαράγγια άγριας ομορφιάς βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα και δεν έχετε παρά να τα επισκεφτείτε ώστε να περάσετε αξέχαστες στιγμές μέσα στη φύση. Το canyoning, που είναι η διάσχιση φαραγγιού, αποτελεί ένα από τα πιο συναρπαστικά extreme sports, ενώ συνδυάζει πεζοπορία και αναρρίχηση. Οι απαραίτητες προϋποθέσεις πριν ξεκινήσετε είναι να διαθέτετε κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις αναρρίχησης. Μην ξεχνάτε ότι δεν μπορείτε να διασχίσετε ένα φαράγγι μόνοι σας. Απαιτείται πάντα ένας έμπειρος οδηγός που θα γνωρίζει καλά την περιοχή.

Σχετικά Άρθρα