Ποιο είναι το σωστό παιδικό πρωινό;

Κατηγορία: 

Το πρώτο καμπανάκι χτύπησε, το σχολείο ξεκίνησε, γονείς και παιδιά υπ’ ατμών.
Πρωινό ξύπνημα, προγραμματισμός, καινούργιες υποχρεώσεις, η ροή της ημέρας αλλάζει. Η απόδοση των μικρών μας μαθητών στις νέες σχολικές υποχρεώσεις δεν εξαρτάται μόνο από το διάβασμα και την καλή πρόθεση, αλλά και από τη σωστή διατροφή και κυρίως το πρωινό γεύμα.
Ο εγκέφαλος μετά τον πολύωρο βραδινό ύπνο χρειάζεται ενέργεια και θρεπτικά συστατικά για να λειτουργήσει σωστά και αποδοτικά. Σύμφωνα με έρευνες τα παιδιά που καταναλώνουν ένα σωστά σχεδιασμένο πρωινό γεύμα, είναι περισσότερο συγκεντρωμένα, αποδοτικά, δεκτικά στην πληροφορία, ήρεμα και συναισθηματικά ισορροπημένα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μέσα στην τάξη.
Ποιο είναι το σωστό πρωινό; Το μόνο που χρειάζεται είναι καλή διάθεση, φαντασία και να διαθέσουμε 10 λεπτά από τον χρόνο μας. Στη διαδικασία αυτή μπορούμε σε μορφή παιχνιδιού να ζητήσουμε από τα παιδιά μας να συμμετέχουν στην προετοιμασία, έτσι ώστε να αποκτήσουν αυτή την καλή συνήθεια. Η σύσταση του γεύματος απαιτεί τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, και λίγα καλά λίπη. Πιο συγκεκριμένα ένα ποτήρι γάλα χαμηλών λιπαρών σε συνδυασμό με δημητριακά και βρώμη. Ένα τοστ από ψωμί ολικής με κασέρι χαμηλό σε λιπαρά και μία φέτα γαλοπούλα με λίγο μαρούλι, ντομάτα και πιπεριά στο εσωτερικό του. Επίσης ένα αυγό που αποτελεί μία πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης σε συνδυασμό με ψωμί ολικής, ρυζογκοφρέτες, ή πολύσπορα κριτσίνια, θα δώσουν ενέργεια στον οργανισμό των μικρών μας φίλων.
Βάζοντας λίγη φαντασία, μπορούμε να δημιουργήσουμε καταπληκτικά μπισκότα, ανακατεύοντας σε ένα μπολ μέλι, ταχίνι, βρώμη, κανέλα Κεϋλάνης, ωμούς τριμμένους ξηρούς καρπούς όπως είναι τα αμύγδαλα, τα καρύδια, ο λιναρόσπορος, οι σπόροι chia και να τα ψήσουμε στο φούρνο για μερικά λεπτά. Δεν ξεχνάμε να συμπληρώσουμε ένα φρούτο για το ενδιάμεσο σνακ, όπως είναι η μπανάνα, το μήλο, το αχλάδι, τα οποία μπορούν να μεταφερθούν και να καταναλωθούν εύκολα. Οι μικροί μας φίλοι θα αγαπήσουν πολύ αυτές τις γεύσεις, ενώ συγχρόνως θα ενεργοποιήσουν και θα τονώσουν τον οργανισμό τους. Φυσικά όλα τα παραπάνω αποτελούν μία εξαιρετική πηγή ενέργειας και για όλους εμάς τους ενήλικες γονείς.
Γονείς και παιδιά λοιπόν σύμμαχοι για ένα καλό πρωινό. Εξάλλου μην ξεχνάτε ότι τα παιδιά από εμάς μαθαίνουν. Καλή σχολική χρονιά!
Γουβιανάκη Άννυ, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Msc, Yoga Instructor, Ενεργειακή θεραπεύτρια

Σχετικά Άρθρα