Πράσινα φασόλια “Mung” ένα δυναμωτικό όσπριο για το χειμώνα!

Κατηγορία: 
To φθινόπωρο και ο χειμώνας αποτελούν δύο ιδανικές εποχές για την κατανάλωση οσπρίων.

 

To φθινόπωρο και ο χειμώνας αποτελούν δύο ιδανικές εποχές για την κατανάλωση οσπρίων. Παραδοσιακά μία ή δύο φορές την εβδομάδα το Ελληνικό οικογενειακό γεύμα περιλαμβάνει φακές, αρακά, ρεβίθια ή την γνωστή σε όλους μας φασολάδα. Τα πράσινα φασόλια mung, ή αλλιώς ροβίτσα αποτελούν μία εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, σιδήρου, βιταμινών και φυτικών ινών. Πιο συγκεκριμένα τα 100 γραμμάρια, αποδίδουν 335 θερμίδες, περιέχουν 61 γραμμάρια υδατανθράκων, 21 γραμμάρια πρωτεϊνών, 3.4 γραμμάρια φυτικών ινών, 6.7mg σιδήρου, 189mg μαγνησίου, 132mg ασβεστίου, κάλιο, σύμπλεγμα βιταμινών Β και βιταμίνη C.  
Πρόκειται για μία ιδιαίτερα γνωστή τροφή στις Ασιατικές χώρες, όπου είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος ο καθαρισμός του εντέρου τουλάχιστον μία φορά το χρόνο. Κατά την επαναφορά από τη νηστεία και τον καθαρισμό, μαγειρεύουν μία σούπα με ρύζι και πράσινα φασόλια mung για την σταδιακή επαναφορά του στομάχου στην κανονική σίτιση..
 
Στην Ελλάδα στην εποχή της κατοχής, θεωρούσαν ότι η ροβίτσα ήταν από τις πιο θρεπτικές τροφές που μπορούσαν να βρούνε και να καταναλώσουν, ιδιαίτερα για την ανάπτυξη των παιδιών.  
Εάν σας αρέσουν οι διαφορετικές γεύσεις και δεν είστε λάτρεις των κλασσικών οσπρίων, μπορείτε να δοκιμάσετε μία απλή συνταγή και να μαγειρέψετε μία πολύ θρεπτική σπιτική σούπα από πράσινα φασόλια mung. Χρησιμοποιώντας απλά υλικά, όπως το κρεμμύδι, το λεμόνι, το κόλιανδρο, το κύμινο και ο κουρκουμάς σε σκόνη, αλάτι, πιπέρι, αλλά και ελαιόλαδο με μέτρο αν βρίσκεστε σε περίοδο διαχείρισης του βάρους σας, θα έχετε μία υπέροχη θρεπτική, ζεστή σούπα για όλο το χειμώνα!
 
Γουβιανάκη Άννυ, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Msc, Yoga Instructor, Ενεργειακή θεραπεύτρια

Σχετικά Άρθρα